مقالات امنیت سایبری

9 نکته مهم امنیتی در هنگام استفاده از برنامه‌های پرداخت الکترونیک تلفن همراه

برنامه های پرداخت الکترونیک گوشی که باعث کاهش امنیت تلفن همراه می شود

 

آیا از امنیت اپلیکیشن‌های پرداخت الکترونیک مطمئن هستید؟ اگرچه این روزها استفاده از برنامه‌های کاربردی مربوط به عملیات پرداخت از طریق تلفن همراه برای خرید و انجام امور بانکی به صورت آنلاین آسان به نظر می رسد اما این امکان وجود دارد که استفاده از این برنامه ها امنیت شما را با تهدیدهایی روبرو کند.

اگر برنامه کاربردی یا وب­ سایتی که از آن استفاده می‌کنید در معرض خطر باشد، یک مهاجم به راحتی می‌تواند داده­ های شخصی و بانکی شما را به دست آورد. اگر گوشی تلفن همراه شما آلوده باشد، احتمال وقوع چنین حادثه ای به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

بنابراین برای کمک به شما در پیشگیری از وقوع چنین فاجعه‌ای، در این مقاله با 9 اقدام امنیتی برای استفاده امن از درگاه‌های پرداخت آنلاین تلفن همراه آشنا خواهیم شد.

9 قدم برای اطمینان از امنیت اپلیکیشن‌های پرداخت الکترونیک

قدم اول

اولین قدم برای کسب اطمینان از امنیت اپلیکیشن‌های پرداخت الکترونیک آن است که برنامه‌های پرداخت آنلاین تلفن همراه را تنها از فروشگاه‌های رسمی‌ مانند “Google Play” و “Apple Store” دریافت کنید.

9 قدم برای اطمینان از امنیت اپلیکیشن‌های پرداخت الکترونیک 

قدم دوم

قبل از دانلود هر برنامه کاربردی، توسعه دهنده آن برنامه را مورد بررسی قرار داده و از اعتبار آن اطمینان حاصل کنید. نشان توسعه‌دهنده برتر یا “Top Developer” در فروشگاه Google Play معمولاً می تواند نشانه خوبی برای اطمینان از میزان امنیت آن برنامه باشد. سپس نظرات کاربران در مورد آن برنامه کاربردی را خوانده و فقط در گوگل جستجو کنید که « آیا (این برنامه کاربردی) امن است یا خیر؟».

قدم سوم

در زمان نصب برنامه کاربردی، مجوزهایی که برنامه درخواست می‌کند را به دقت بخوانید. اگر فکر می‌کنید یک برنامه پرداخت آنلاین تلفن همراه، میزان دسترسی بیش از آن چیزی که لازم دارد درخواست می‌کند، هرگز آن را نصب نکنید. اگر در مورد قبول مجوزهای دسترسی که برنامه درخواست می کند نیز شک دارید، از طریق کانال‌های ارتباطی با توسعه دهنده آن برنامه ارتباط برقرار کرده و سؤال های خود را مطرح کنید.

قدم چهارم

هیچ وقت از طریق آدرس وب­ سایتی که برای شما ایمیل یا پیامک شده است، به صفحه آنلاین درگاه پرداخت بانکی یا فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه نکنید.

قدم پنجم

همیشه یک کلمه عبور قوی برای حساب‌های بانکی متصل به اینترنت و برنامه‌های پرداخت آنلاین انتخاب کنید. این کلمه عبور باید ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک و کاراکترهای خاص باشد تا امنیت لازم را برای حساب کاربری شما تأمین کند.

همیشه یک کلمه عبور قوی برای برنامه‌های پرداخت آنلاین انتخاب کنید.

قدم ششم

از شبکه‌های Wifi عمومی که از امنیت لازم برخوردار نیستند برای انجام امور بانکی یا خرید آنلاین استفاده نکنید. انجام این کار ممکن است باعث شود که یک مهاجم برای سرقت داده­ های شما وارد عمل شود.

قدم هفتم

برای خدمات خرید و پرداخت هزینه آنلاین، تنها از وب‌سایت‌های معتبر و قابل اعتماد استفاده کنید.

قدم هشتم

از این که تراکنش‌های بانکی شما به صورت رمز یک بار مصرف (OTP) انجام می‌شوند، اطمینان حاصل کنید. زمانی که در حال خرید آنلاین هستید، برای پرداخت هزینه به وسیله کارت های بانکی باید علاوه بر اطلاعاتی که بر روی کارت شما نوشته شده است، یک رمز یکبار مصرف (که به شماره تلفن همراه شما پیامک می شود) را نیز وارد کرده تا موفق به پرداخت نهایی و تکمیل فرایند خرید شوید. بنابراین حتی اگر مجرمان، قصد سرقت از حساب بانکی شما را با سوءاستفاده از اطلاعات بانکی یا حتی سرقت کارت بانکی تان داشته باشند، بدون داشتن رمز یک بار مصرف نمی توانند کاری از پیش ببرند.

قدم نهم

یک برنامه کاربردی برای امنیت تلفن همراه نصب کرده تا بتوانید یک لایه امنیتی بیشتر به سیستم تلفن همراه خود بیفزایید. برنامه های کاربردی زیادی وجود دارند که به صورت ویژه برای ایجاد امنیت تراکنش های مالی طراحی شده اند و از مخاطراتی که ممکن است شما را در هنگام استفاده از برنامه‌های پرداخت آنلاین تلفن همراه، انجام امور بانک داری اینترنتی و پرداخت قبوض تهدید کند می کاهند.

 

 پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله : آیا ممکن است مهم ترین دارایی یک سازمان، بزرگ ترین تهدید آن نیز باشد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0