مقالات امنیت سایبری

امنیت در بازار ارز دیجیتال

چگونه سرمایه‌گذاری امنی در ارز دیجیتال داشته باشیم؟ اگر می‌خواهید در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنید، ابتدا باید این مقاله را بخوانید.

 

در اینجا داستان‌هایی واقعی آورده‌ایم که به شما آموزش می‌دهند چگونه  امنیت ارز دیجیتال را در بازار ارز دیجیتال تجربه کنیم و تلاش شما در این زمینه پایان خوبی داشته باشد.

از لینک‌های زیر برای رفتن به بهترین موردی که باید در زمینه‌ سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال بدانید، استفاده کنید.

جان درباره بیت کوین (Bitcoin) شنیده و کنجکاو شده است.

سام پول بیشتری می‌خواست.

لوئیس از دولتش می‌ترسید.

فعالیت در بازار ارز دیجیتال باید بر پایه‌ امنیت سایبری (cybersecurity) آغاز شود.

توضیحات تیلور دوردن (Tyler Durden) را در مورد محبوبیت ارزهای دیجیتال.

چرا نکات امنیتی در بازار ارز دیجیتال (cryptocurrency) مهم می‌باشند؟

اولین باری که در مورد بیت‌کوین (Bitcoin) و ارز دیجیتال شنیده‌اید چه زمانی بوده؟ آیا از اهمیت آن‌ها مطلع بوده‌‌اید؟ شاید هم تا الآن به خرید بیت‌کوین فک کرده‌اید اما به‌جای آن‌ یک کنسول بازی گرفته‌اید‌!!

نکات مهم امنیتی در بازار ارز دیجیتال (cryptocurrency)

بنابراین شما باید دیوانه باشید که ده دلار را صرف خرید یک سکه‌ نامرئی و غیرملموس که توسط افرادی اهل فنّاوری فروخته می‌شود، کنید.

بااین‌حال، سال‌ها گذشته و بازار ارز دیجیتال اینجاست، و بماند جنبشی که توسط بیت‌کوین و تاریخ آشفته‌ آن هدایت می‌شود. اکنون این نام تقریباً مترادف با فناوری زنجیره‌ بلوکی (blockchain) ‌است.

بیت کوین در سال 2008 توسط Satoshi Nakamoto به طرز مرموزی ساخته‌شده است و به‌طورکلی به معنی پول دیجیتال است. علاوه بر این بیت کوین سبب ایجاد آگاهی عمومی درباره‌ مفهوم “زنجیره‌ی بلوکی” شد.

فناوری زنجیره‌ بلوکی (blockchain) و مفهوم آن

 

این بدان معناست که همه‌ کسانی که پول را در یک اداره‌ عمومی نگهداری می‌کنند، امید به پاسخگویی و شفافیت بی‌نظیری دارند. این موضوع را نه‌فقط دولت ستیزها ، بلکه افرادی مانند من و شما نیز جذب می‌کنند. درواقع بانک‌های مرکزی، شرکت‌ها و به‌طورکلی فن‌آوران ایده آل را به مبارزه می‌طلبد، اما در واقعیت، این ارزهای دیجیتالی شکست‌ناپذیر نیستند، چیزی که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

جان درباره‌ بیت کوین شنیده و کنجکاو شده است:

تقریباً شش سال پیش، جان فقط با عضویت در انجمن ردیت (Reddit) حدود 3 بیت کوین داشت. این ماجرا به زمانی برمی‌گردد که کاربران در بازار ارز دیجیتال با یکدیگر سروکار داشتند. یک بعدازظهر، جان خسته شد و تصمیم گرفت حساب پولی خود را راه‌اندازی کند، وقتی کاربران ردیت او را در این زمینه، سردرگم  دیدند به او پیشنهادهایی خردمندانه و هوشمندانه برای استفاده از بیت‌کوین دادند.

پیش از آنکه او داستان خود را به اشتراک بگذارد، مدت‌ها بود که ذهن من درگیر این بود که او دقیقاً در چه شرایطی و چگونه سکه و پول خود را از دست داد.

خیلی ساده: “او یک رمز عبور را فراموش کرد و همه‌چیز از کنترلش خارج شد.”

(Bitcoin) ارز دیجیتال بیت کوین
امنیت در بازار ارز دیجیتال

به گفته خودش، حساب ردیت او با ایمیل یاهویی که داشت مرتبط می‌شد. علاوه بر این، از همان‌جایی که حساب ارزی خود را نگه می‌داشت، یک حساب دیگر در ردیت گرفت، کاری که اکثر کاربران انجام می‌دهند. درنتیجه سال‌ها حساب ارز و سکه‌ای خود را فراموش کرد تا اینکه بالاخره به یادآورد و از واقعیت آگاه شد. ارزش بیت‌کوین زیاد است. به‌طوری‌که او با 3 بیت‌کوین می‌توانست سفری طولانی داشته باشد و یا حتی هزینه‌‌ قابل‌ ملاحظه‌‌ یک ماشین را پرداخت کند. صرفه‌جویی و پس‌انداز او از 5 الی 9 شغلی که داشت در مقایسه با ارزش بیت‌کوین بسیار ناچیز بود. بنابراین او فقط می‌بایست حساب ارزی خود را بازیابی می‌کرد و بیت‌کوین‌ها را با پول واقعی مبادله می‌کرد.

او ابتدا سعی کرد به ردیت وارد شود.

به یاهو رفت.

سعی کرد اطلاعات خود را آنلاین وارد کند تا ببیند چگونه می‌تواند حساب‌ها و بودجه‌های ازدست‌رفته‌‌ خود را بازیابی و دریافت کند.

او کلمه‌‌ عبور خود را برای ورود به وب‌سایت فراموش کرده‌ بود و این موضوع باعث واکنش زنجیره‌ای و درنتیجه از دست دادن مقدار زیادی پول برای “جان” شد.

خوشبختانه، جان واقعاً از این تجربه ناراحت و پشیمان نشد، زیرا این بیت کوین‌ها را هرگز به صورت واقعی در دستش نداشت. این پول‌ها هیچ‌گاه برای او واقعی نبودند، بنابراین با اینکه از دست دادنشان ضرری به او وارد کرد ولی ضرر زیاد و بدی نبود.

اما “مارک” (Mark Fraunfelder) احساسی متفاوت داشت، زمانی که رمز عبور ترزور (Trezor) خود را فراموش کرد و 30000 دلار بیت کوین را از دست داد.

جان فکر می‌کند، بیشتر کسانی که در بازار ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند، پیشی گرفته‌اند، درصورتی‌که برخی از متخصصان هشدار داده‌اند که این‌یک حباب یا طرح بازاریابی چند سطحی است.

افرادی مانند “جان”، امیدوارند که فرصتی دیگر برای خرید بیت‌کوین باقیمتی پایین را داشته باشند.جان همیشه مقداری پس‌انداز می‌کند تا بتواند اتر‌ (Ether) بخرد، زیرا فقط در این صورت می‌تواند سود خوبی از بازار ارز دیجیتال داشته باشد، درواقع برای حفظ خود از شرط‌بندی‌هایش‌!

(Ethereum که توسط ویتالیک باترین ایجادشده در حال حاضر بعد از بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز رمزپایه (cryptocurrency) در جهان است که به واحد پول آن، اتر گفته می‌شود و مانند بیت‌کوین بر اساس زنجیره‌‌ بلوکی سازمان‌دهی شده است. همچنین این ارز هم غیرمتمرکز است و با دولت‌ها همکاری نمی‌کند.)

آیا “جان” هم مانند شماست یا برعکس؟

به نظر می‌رسد؛ دلیل اینکه اینجا هستید این است که تمایل دارید در بیت‌کوین ،‌لایت‌کوین (litecoin)، اتر یا مونرو (Monero) که یک ارز دیجیتال امن، خصوصی و غیرقابل ردیابی است، سرمایه‌گذاری کنید. ما اینجا هستیم و امیدواریم بتوانیم به شما کمک کنیم تا این کار را با خیال راحت انجام دهید.

شما نگرش‌هایی را در رابطه با جهان فوق‌العاده پیچیده و درعین‌حال جذاب بازار ارز دیجیتال خواهید یافت. با این امیدواری که شما امنیت شبکه را به‌طورجدی یاد بگیرید و پیگیری کنید، زیرا این اطلاعات نه‌تنها برای اطلاعات عمومی شما اهمیت دارند، بلکه اگر قصد سرمایه‌گذاری در هر نوع بازار دیجیتالی را داشته باشید، باید این اطلاعات را فرا بگیرید.

این داستان‌ها اهمیت امنیت در بازار ارز دیجیتال را به شما گوشزد می‌کند، اگر “جان” رمزهای عبور خوب و ساده‌ای داشت، می‌توانست از بسیاری از صدمات و خسارت‌ها جلوگیری کند.

شما می‌توانید با استفاده از رمز عبور مطمئن، دچار مشکل و دردسری مشابه “جان” نشوید.

“سام” پول بیشتری می‌خواست:

شاید هر یک از متقاضیان بازار ارز دیجیتال، یک دلیل بسیار ساده برای خرید ارز دیجیتال داشته باشد. همه‌‌‌ افراد مانند  “سام‌” مایل به کسب پول بیشتر هستند، در این میان کاملا طبیعی است که هکرهای مخرب نیز پول بیشتر بخواهند.

در اینجا می‌گوییم چگونه هکرها این پول‌ها را به دست می‌آورند‌.

بازار ارز دیجیتال

ارزهای مجازی هدف موردعلاقه برای هکرهای مخرب هستند زیرا آن‌ها ارزش‌دارند ولی به نسبت امنیت ضعیفی دارند. از همه مهمتر اینکه، این ارزها غیرقانونی هستند.

هیچ قدرتی برای به رسمیت شناختن و قانونی کردن این ارزها و سکه‌ها وجود ندارد، بنابراین هیچ‌ قانون و مرجعی نیز برای پیگیری معاملات جعلی وجود نخواهد داشت. اگر شما در کشوری بدون هیچ‌گونه سیاست و امنیتی درزمینه‌ بازار ارز دیجیتال زندگی کنید، کجا می‌خواهید سرقتی را گزارش کنید؟

در یک نمونه از هک بیت‌کوین، حساب پول بیت‌کوین با متوقف کردن پیام‌های متنی تسویه شد، این حملات SS7 می‌توانند تعداد زیادی از کاربران را تحت تأثیر قرار دهند، حتی کسانی که دارای احراز هویت دومرحله‌ای می‌باشند. با این‌ حال، اگر شما این مقاله را دنبال کردید و از یک برنامه مانند Google Authenticator استفاده کردید، که هر بار یک کد را تولید می‌کند، از این سوءاستفاده در امان خواهید بود.

(SS7: سامانه‌ سیگنال دهی شماره 7 یک استاندارد مخابراتی بین‌المللی است که نحوه‌ تبادل اطلاعات شبکه PSTN را به روی یک شبکه‌ دیجیتالی تعریف می‌کند.)

هک کردن بیت‌کوین حتی می‌تواند برای پیشرفته‌ترین فناوری‌های ما نیز اتفاق بیافتد. به‌عنوان‌مثال، “کریس‌استال”، بنیان‌گذار انجمن محبوب و بحث‌برانگیز 4chan است. او در یک روز دو بار هک شد، هکر توانست به انجمن و حساب آمازون او دسترسی پیدا کند، جایی که او از بیت‌کوین استفاده می‌کرد.

هک کردن بیت‌کوین

در یک مورد دیگر، هکرها به یکی از بزرگ‌ترین مبادلات بیت‌کوین در جهان دست یافتند، اطلاعات شخصی 31.800 کاربر را به دست آورده و بیش از 1.2 میلیارد به سرقت برده بودند، یعنی بیش از یک‌میلیون دلار!!!!!!

یکی از قربانیان می‌گوید: مهاجم، خود را به‌عنوان یک مدیر اجرایی در بیوتومت (Bithumb) معرفی کرده و در طی یک تماس تلفنی اعلام کرده که “مشکوک به یک معامله‌ هکری خارجی” است و از وی خواسته اطلاعات بیشتری به او بدهد. اگر این قربانی از اطلاعات امنیتی آگاهی بیشتری داشت، این تاکتیک موردعلاقه‌ هکرها را می‌دانست و این داستان می‌توانست پایان شادتری داشته باشد. بنابراین، اگر شما مانند “سام” مایل به انجام یک جهش سریع یا مانند “جان” به دنبال تحقیق در مورد فناوری جدید هستید، هنوز هم باید مراقب خود در مقابل حملات سایبری باشید‌. اینجا مواردی که باید انجام دهید آورده شده است:

هک کردن بیت‌کوین

  • با استفاده از یک راهنمای جامع، همه‌چیز را در مورد امنیت رمز عبور یاد بگیرید و اطمینان حاصل کنید که رمز شما غیرقابل‌کشف است .
  • برای چت، از یک برنامه‌ چت، مانند Signal و یا یک منبع باز و یکپارچه که از رمزنگاری کامل مثل پیام‌های محرمانه (OTR) (Off-the-Record Messaging) برخوردار است، استفاده کنید.

(signal: شرکت Open Whisper Systems دو اپلیکیشن‌ کنونی خود (textSecure و RedPhone) را باهم ترکیب و با نام اپلیکیشن سیگنال ارائه کرده است. این اپلیکیشن، هم امکان چت متنی و هم قابلیت تماس صوتی ایمن را دارد. هر متن، تصویر یا ویدیویی که از طریق اپلیکیشن Signal ارسال می‌کنید، پیش از هر چیز رمزنگاری‌شده و سپس ارسال می‌شود. بنابراین حتی شرکت Open Whisper هم نمی‌تواند ببیند شما چه پیامی را ارسال کرده‌اید.)

(پیام محرمانه: (OTR) به شما امکان رمزگذاری مکالمات محرمانه در رابطه با پیام‌های فوری را می‌دهد و به هیچ‌کس دیگر اجازه‌ دسترسی به پیام‌های فوری شما را نمی‌دهد.)

  • با استفاده از یک مرورگر مطمئن وب مانند Tor به اینترنت دسترسی پیدا کنید.
  • اگر نمی‌توانید از Tor استفاده کنید، پسوند دیگری مانند HTTPS Everywhere را از “بنیاد مرز‌گذاری الکترونیک” انتخاب کنید.
  • همیشه هنگام اتصال به شبکه‌های دیگر از VPN استفاده کنید (به‌عنوان‌مثال: کافی‌شاپ)
  • اطلاعات حساس‌تر را در هارددیسک جداگانه و رمزگذاری شده نگه‌دارید.
  • برای درایو فلش، می‌توانید از BitLocker در ویندوز استفاده کنید. اگر می‌خواهید یک ‌راه‌حل منبع باز داشته باشید، VeraCrypt پیشنهاد مناسبی است.
  • از یک رایانه با دیواره‌ هوایی برای برخورداری از حداکثر امنیت، استفاده کنید. ‌یک رایانه یا یک لپ‌تاپ که هرگز به اینترنت متصل نمی‌شود؛ جایی که می‌توانید اطلاعات حساس‌تر خود را نگه‌دارید و کارکنید. سپس آن داده‌ها را رمزگذاری کنید و آن‌ها را در یک درایو فلش امن قرار دهید، و با استفاده از درایو فلش با رایانه‌ شخصی خود متصل شوید.

(air-gapped: شکاف هوایی، دیوار هوایی و یا خلأ هوایی، یک اقدام امنیتی است که بر روی یک یا چند رایانه استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که یک شبکه‌ کامپیوتری امن از شبکه‌های غیرقانونی مانند اینترنت عمومی یا یک شبکه‌ محلی ناامن، محافظت می‌شود)

  • اگر بخشی از یک جنبش سیاسی یا انقلابی هستید که باید از رسانه‌های اجتماعی برای انتشار آگاهی در مورد دلایل کارها، استفاده کنید، تاکتیک دیگری برای پنهان کردن حضورتان، به شکلی مبهم و مخفی وجود دارد.
  • مانند سایر اقدامات امنیتی سایبری، از به‌روز بودن نرم‌افزارهایتان مطمئن شوید و از یک آنتی‌ویروس مناسب برای محافظت در برابر بدافزارها و صدمات دیگر استفاده کنید.

 لوئیس از دولتش می‌ترسید.

لوئیس نامی است که توسط 2.5٪ از ونزوئلایی‌ها به اشتراک گذاشته‌شده است، در‌حال‌حاضر ونزوئلا در بدترین بحران تورم از زمان جمهوری ویمار (Weimar) است و وضعیت در زیمباوه نیز بسیار دشوار است. در هر دو کشور تعداد زیادی از شهروندان، با این امید که کشور خود را از  رکود خارج می‌کنند، بیت‌کوین خریدوفروش می‌کنند.

ارز دیجیتال و بیت کوین (Bitcoin)

لوئیس در ونزوئلا زندگی می‌کند. واقعیت این است که او تصمیم گرفت با سرمایه‌گذاری پول خود در بیت‌کوین، کشور خود را به اولین بیت کوینیزاسیون یک دولت مستقل تبدیل‌کند. به‌عبارت‌دیگر ونزوئلا می‌تواند سریعاً به یک جامعه‌ بدون پول تبدیل شود. بیش از 100000 شهروند آن، بیت‌کوین، لایت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی را به‌عنوان راهی برای زنده ماندن از تورم در حال رشد می‌دانند.

میانگین حقوق در ونزوئلا 40 دلار در ماه است. یک ماشین معمولی می‌تواند به 20 الی 25 بیت‌کوین در ماه اختصاص یابد، که معادل 920 دلار پول واقعی است. برق نیز ارزان است.

مردم ونزوئلا در شرایطی زندگی می‌کنند که یک همبرگر مک‌دونالد می‌تواند نیمی از دستمزد ماهیانه آن‌ها را به خود اختصاص دهد. بااین‌حال، مقامات، این وضعیت را دوست ندارند. “نیکولاس مادورو”، رئیس‌جمهور سوسیالیست، گفته است: افرادی که از تورم سود می‌برند، “انگل‌های سرمایه‌داری” هستند و با این شعار شروع به سرکوب بهره‌وری از ارزهای دیجیتال کرد.

اگرچه، این کشور قوانینی در این زمینه ندارد، ولی مقامات، روش‌های مختلفی را برای مجازات افرادی مانند لوئیس پیدا می‌کنند.

ورونیکا، که یک سرمایه‌گذار بیت‌کوین مانند لوئیس است می‌گوید: “اگر آن‌ها ماشین‌ها را پیدا کنند، صاحبان آن‌ها را دستگیر می‌کنند و یا سعی می‌کنند آن‌ها را جریمه کنند و پول بگیرند. برای برق 15000 بولیوار (‌واحد پول ونزوئلا‌) در ماه (کمتر از 50 سنت در نرخ بازار سیاه) هزینه می‌شود.

در روز 14 مارس، دو تن از افسران “سبیین” (سرویس اطلاعات ملی بولیوار) به “پدرون” اعلام کردند که کارکنان شرکت برق، متوجه میزان مصرف بالای در محلی شدند و خواستار جستجو در محل بودند. بعدازظهر همان روز، “پدرون” بازداشت شد.

مقامات، سرمایه‌گذاران بیت‌کوین را با اتهاماتی مانند واردات قطعات کامپیوتری ساخت چین بدون پرداخت مالیات، سرقت برق و یا عاملان قطع برق، دستگیر می‌کنند یا از آن‌ها اخاذی می‌کنند.

همان‌طور که “تیم ورستال” (Tim Worstall) معروف می‌گوید، این‌یک ریاکاری پرسود است. دولت برای کمک به شهروندان، برق را ارزان و تقریباً آزاد کرد و شهروندان از این انرژی برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. سپس همین دولت، شهروندان را برای سرقت انرژی دستگیر می‌کند.

“لوئیس” از ونزوئلا و هم‌وطنانش فقط یک نمونه از آنچه بیت‌کوین و ارز دیجیتال می‌تواند با یک جامعه انجام دهد را نشان می‌دهد. این‌یک ویژگی خوب ارز دیجیتال است که اجازه می‌دهد مردم حتی در شرایط سخت نیز موفق شوند. آن‌ها می‌توانند خود را از آسیب‌های یک بحران اقتصادی جدا کنند.

ویژگی بد آن، این است که در اکثر بخش‌ها غیرمجاز و غیرقانونی است. آن می‌تواند سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال را نه به‌طور مستقیم در زندان ولی به‌طور کل دچار دردسر کند.

فعالیت در بازار ارز دیجیتال باید بر پایه‌ امنیت سایبری آغاز شود.

امنیت در بازار ارز دیجیتال باید بر پایه‌ امنیت سایبری ، پس‌ازآن، بهره‌گیری از ابزارهای پیشرفته همراه شود.

زندگی با ترس از حکومت، خود هزاران راه را برای دولت ستیزی به ارمغان می‌آورد. ما نمی‌توانیم به شما بگوییم که چگونه در جوامع فقیر این موضوع را از مقامات خود پنهان کنید و یا محافظانی استخدام کنید مثل کاری که برخی از ونزوئلاهایی در حال حاضر انجام می‌دهند.

“تخصص ما امنیت سایبری است، بنابراین ما بر اهمیت امنیت خود در برابر حملات هکرهای مخرب و جاسوسی از سوی شخص ثالث تأکید خواهیم کرد.”

این شامل همه‌ مواردی است که باید بدانید تا در برابر تهدیدات آنلاین درامان باشید. این‌ها ابزارهایی ضروری برای رمزگذاری اطلاعات شما هستند تا بهترین VPN و پیام‌رسان ایمن را پیدا کنید. علاوه بر این موارد، به مشاوره‌ای سودمند با افراد مجرب در این زمینه، برای محافظت از درآمد خود علیه هکرهای مخرب  نیاز دارید. با این کار، شما می‌توانید از چشمان کنجکاو و سازمان‌های سودجو در امان باشید.

اقدامات امنیتی سایبری که در داستان “سام” معرفی کردیم تاکتیکی با عنوان “حرکت در ابهام و تاریکی” است.

بازار ارز دیجیتال

اگر عضوی از یک جناح انقلابی هستید و نیاز به انتشار مطالبی از طریق رسانه‌های اجتماعی دارید، از کتاب “برادر کوچک” الهام بگیرید. برای حفاظت از خود، از تکنیک “حرکت در ابهام و تاریکی” استفاده کنید. در این کتاب، قهرمان سنگ‌ریزه و شن در کفش‌های خود می‌گذارد تا بتواند به شکلی متفاوت راه برود و ردی از خود برجای نگذارد.

در روشی دیگر، درواقع در ابهام و تاریکی بودن به معنای نظارت بر سیلی از فناوری‌ها با اطلاعاتی بی‌معنی یا مبهم است. یک‌راه ساده، این است که فرایندهای به‌ روز رسانی در رسانه‌های اجتماعی را بدون هیچ پل ارتباطی با شما، انجام دهید به امید اینکه الگوریتم‌های پشت این پلتفرم‌ها (platform) را دچار خطا کنید.

از راهکارهای کتاب “هلن نیسانبوم” (Helen Nissenbaum) و “فین برانتون” (Finn Brunton) که متشکل از روش‌هایی کاربردی برای تمام طرفین درگیری است، استفاده کنید.

Obfuscation Workshop (محیط کار مبهم) نیز برخی از منابع و روش‌های عالی را ارائه می‌دهد. در اینجا یک ایده‌ فوق‌العاده از انجمن جامعه‌ دیجیتال (Digital Society Forum) ارائه‌شده است: با استفاده از یک افزونه مانند “TrackMeNot” می‌توانید جستجوهای Google را پنهان کنید و آن‌ها را در سایر جستجوهای تصادفی فرستاده‌ شده از آدرس IP کاربر، پنهان کنید.

با استفاده از این اقدامات امنیتی سایبری در سطح خوبی از امنیت قرار خواهید گرفت و می‌توانید از خود در مقابل هکرها و آسیب‌های ارز دیجیتال محافظت کنید.

توضیحات تیلور دوردن (Tyler Durden) را در مورد محبوبیت ارزهای دیجیتال.

بیشتر داستان‌های معروف اساساً شامل دو روی یک سکه هستند، بیت کوین و هک شدن.

همان فناوری و همان امکانات می‌توانند اختلالاتی هم ایجاد کنند و زمینه‌ساز کسب درآمد برای هکرها از طریق سرقت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال شوند.

نظر تیلور دوردن (Tyler Durden) در مورد محبوبیت ارزهای دیجیتال

یکی از مواردی که “تیلور دوردن” در یک مقاله با عنوان “‌آیا بیت‌کوین‌ پول است؟‌” نوشته است: “با توجه به این‌که بیت‌کوین در کوتاه‌مدت، بهتر از طلا و در طولانی‌مدت بهتر از دلار است، پس جای تعجب نیست که مردم تصمیم به پس‌انداز پول خود با ارزهای گوناگون می‌گیرند.”‌

این موضوع،‌ بی‌اعتمادی مردم به بانک‌ها و دولت‌ها را برجسته می‌کند. تاریخ بیت‌کوین، مرتبط با رکود جهانی سال 2008 است.

ارزهای دیجیتال ، بیت کوین (bitcoin)

کمک‌های دولت به بانک‌های ایالات‌متحده و سایر اتفاقات پس‌ از آن، باعث شد نظراتی بیشتر و بیشتر مانند این، بیان شوند:

“من به عملکرد هکرها اعتقاد دارم.”

امیر تاکی (Amir Taaki)، آنارشیست خودخواه و خالق بازار سیاه (DarkMarket) گفت: “توانایی پایین افراد، حریم خصوصی، ‌ناشناس بودن و اعتمادبه‌نفس، سبب ترویج تغییرات غیرمتمرکز و آزادی اطلاعات می‌شود.”

این‌یک نمونه‌ اولیه برای یک بازار آنلاین غیرمتمرکز بود که برای مقاومت علیه اقدامات نابودگرایانه‌ مقامات، طراحی‌شده بود.

بازار سیاه، هرگز مؤثر واقع نشد، همان‌طور که مجله‌ Wired گزارش می‌دهد، امیر تاکی به‌ دلیل  Rojavan Kurd (فدراسیون دموکراتیک شمال سوریه) به سوریه رفت و با ISIS مبارزه کرد. Rojavan Kurds او را با شعارهای جامعه پیشروانه‌ خود بر پایه‌ دموکراسی مستقیم، هرج‌ و مرج جمعی و  برابری برای زنان جذب کرده است. اما چگونه تاکی، عامل سقوط بزرگ‌ترین هک بیت‌کوین شده است.

“تاکی تنها یکی از هزاران نفری است که به دلیل آرمان‌های ذاتی و دولت ستیز،  به سمت بیت‌کوین کشیده شده است. ما می‌توانیم او را تیلر دوردنی دیگر بنامیم.”

عامل سقوط بزرگ‌ترین هک بیت‌کوین

دولت ستیزهای عضو سازمان‌های سری عمدتاً هکرهایی کامپیوتری و آزادی‌خواهانی ضد دولتی هستند که طی دو دهه‌ گذشته در حواشی سیاسی قرار دارند و سعی دارند هشدار بیشتری را نسبت به خطرات یک جهان که همه‌چیز در آن به هم مرتبط و آنلاین است، بدهند.

آن‌ها طرفدار ساخت‌وسازهای زنجیره‌ بلوکی که ارزهایی مانند بیت‌کوین را نگه می‌دارند، هستند. برخلاف آن‌ها شرکت‌هایی مانند IBM (شرکت ماشین‌آلات بین‌المللی کسب‌ و کار) هستند که در  تلاش برای تنظیم کسب‌ و کار با استفاده از زنجیره‌ بلوکی هستند. دشمنان همه‌ آن‌ها، هکرهای مخربی هستند که محدودیت‌های امنیتی ارزهای دیجیتال را آزمایش می‌کنند.

هکرهای خوب ممکن است مثل رابین‌هود به سرقت بیت‌کوین برای تأمین مالی جنگ، علیه ISIS (داعش) اقدام کنند.

هکرها افرادی مانند من و شما را با بهره‌گیری از تمام ابزارها مثل نقص امنیتی مرورگر، سوءاستفاده از تلفن‌های هوشمند و حتی هرزنامه‌های قدیمی پست الکترونیکی و … مورد هدف قرار می‌دهند.

هکرهای مخرب، دولت‌ها، شرکت‌ها و شبکه‌های کسب‌ و کار کوچک را با استفاده از باج‌افزارهایی مانند واناکرای (Wannacry) یا نوت‌پتیا (NotPetya) هدف قرار می‌دهند و تقاضای پرداخت بیت‌کوین را دارند. معمولاً قربانیان از ترس، خسارتی را پرداخت می‌کنند.

the damage caused by Ransomware

و این تنها قسمتی از مشکلات باج‌افزارها است و هنگامی هم که از سوی مجرمان سایبری اتفاق می‌افتد، تمام راه‌ها بسته می‌شود. این امر برای هک‌های مخرب و سایر اقدامات غیرقانونی انجام می‌شود.

فقط به تئودور (Theodore Price) نگاه کنید. او با جایگزینی آدرس حساب‌های پول از طریق نرم‌افزارهای مخرب، حدود 40 تا 50 میلیون دلار را که ارزش بیت‌کوین‌ها بود به سرقت برد. ولی او برای دزدیدن دو لپ‌تاپ از دوست‌دختر و والدینش دستگیر شد!!!!!

یکی دیگر از خبرهای خیره‌کننده‌ هکرهای مخرب این است که توانستند NSA را هک کردند و خواستار 1 میلیون دلار بیت کوین شدند.

همان‌طور که در مثال‌های قبلی مشاهده کردید، زنجیره‌ بلوکی، اتر و سایر ارزهای دیجیتال آمده‌اند که بمانند. ولی هکرهای مخرب و گروه‌های دیگری هستند که سعی دارند از کمبود آگاهی شما برای غارت درآمد و سودتان استفاده کنند. آن‌ها شما، بانک، دولت و هر منطقه‌ای را که بتوانند نقص امنیتی در آن پیدا کنند مورد هدف قرار می‌دهند.

پس بیایید چند ساعت از وقت خود را صرف ایمنی کامپیوتر، گوشی هوشمند و دستگاه‌های IoT خود کنید. به نظر می‌رسد یک کار دشوار و بیهوده باشد، اما دوره‌های رایگان و جامعی وجود دارند که به شما چگونگی حفاظت از خود در برابر هکرها را آموزش می‌دهند.

بنابراین، پس از این، شما آماده هستید که از اطلاعات نوشته‌شده درباره‌ بیت کوین، اتر، لایت‌کوین و یا کریپتوکیتیز (بازی CryptoKitties) که در وب‌ها موجود هستند، برای سرمایه‌گذاری خود استفاده کنید. با استفاده از روش‌های امنیتی سایبری، سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال داج‌کوین (Dogecoin) می‌تواند داستان شما باشد.

ارز دیجیتال داج‌کوین (Dogecoin)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0