اخبار امنیت سایبری

همکاری هواوی با کره شمالی در ساخت یک شبکه جاسوسی مخابراتی

از شایعه تا واقعیت

یک شبکه تلفن همراه مستقر در کره شمالی به نام کوریولینک (Koryolink) به دولت این کشور اجازه می‌دهد به راحتی کاربران را تحت نظر داشته باشد. طبق اسناد تازه منتشر شده، کشور چین و شرکت هواوی مسئول ساخت این شبکه جاسوسی هستند.

در حال حاضر به دلایل متعدد، تنش‎‌هایی میان ایالات متحده و هواوی بوجود آمده است. برخی تحلیل‌گران روابط بین‌الملل بر این باورند که این مجادلات در نتیجه سبقت گرفتن هواوی از ایالات متحده در زمینه ساخت شبکه‌ و پروتکل‌های 5G بوده است. عده‌ای هم فروش تکنولوژی 5G هواوی به کشور‌های تحریم شده از سوی آمریکا را عامل اصلی این کشمکش‌ها می‌دانند.

همچنین ادعا شده که در پی همکاری هواوی با دولت چین، این شرکت امکان دسترسی دولت به پایانه‌ها و تکنولوژی‌های هواوی را فراهم کرده است.

در کشوری مانند چین، موضوع دسترسی دولت به ابزار‌های جاسوسی امری طبیعی است. اما با توجه به اینکه گوشی‌های هوشمند هواوی در سایر نقاط جهان نیز به فروش می‌رسند، دولت‌ها این نگرانی را دارند که گوشی‌های این شرکت بر علیه آنها و به منظور جاسوسی مورد استفاده قرار گیرند.

هواوی همراه با دولت چین، به طور خستگی ناپذیری سعی دارد تا اعتبار خدشه‌دار شده خود را در سطح بین المللی بهبود ببخشد. از طرفی، با انتشار اظهارات ترامپ مبنی بر امکان ادامه تجارت شرکت‌های آمریکایی با هواوی، این شرکت قادر خواهد بود در عرصه رقابت باقی بماند.

اما انتشار اسناد همکاری چین و شرکت هواوی با دولت کره شمالی می‌تواند، برای چندمین بار اعتبار و همچنین اعتماد به استفاده از محصولات شرکت هواوی را با مشکل مواجه کند. هنوز مشخص نیست که این خبر چه تاثیری بر مذاکرات چین و ایالات متحده خواهد گذاشت، اما ممکن است بر پیشینه کاری هواوی تاثیر منفی بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0