اخبار امنیت سایبری

امکان دسترسی پلیس انگلستان به پیام‌های رمزگذاری شده فیس‌بوک

براساس گزارش بلومبرگ، طبق معاهده آتی با ایالات متحده، فیس‌بوک، واتس اپ و سایر خدمات رسانه‌های اجتماعی باید داده‌ها را در دسترس قرار دهند.

فیس‌بوک و ابزار پیام رسان یعنی واتس اپ، باید امکان دسترسی پلیس انگلیس به پیام‌های رمزگذاری شده کاربران تحت معاهده آینده با ایالات متحده را فراهم کند.

روز شنبه یک گزارش توسط بلومبرگ، که به نقل از یک منبع محرمانه مطرح شده بیان کرد: “این پیمان، که سایر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مستقر در ایالات متحده را نیز در بر می‌گیرد، نیاز به اشتراک گذاری اطلاعات در تحقیقات مربوط به جرایم جدی مانند تروریسم دارد.”

بلومبرگ گزارش داد، طبق این پیمان که قرار است در ماه اکتبر نهایی شود، ایالات متحده و انگلیس درباره شهروندان یکدیگر تحقیق نخواهند کرد، و اطلاعات بدست آمده از شرکت‌های انگلیسی نمی‌تواند توسط ایالات متحده در پرونده‌های مجازات اعدام استفاده شود.

از مدتی قبل، مقامات اجرای قانون در هر دو کشور اظهار داشته‌اند كه رمزگذاری غیرقابل نفوذ، موجب حمایت و پوشش مجرمان می‌شود. پلیس می‌گوید “درهای پشتی” یا پورتال‌های دسترسی پنهانی باید در چنین سیستم‌هایی ایجاد گردند تا مأموران قانون بتوانند تحقیقات خود را انجام دهند. منتقدان، نگران سوءاستفاده از نظارت‌ها بوده و معتقدند که این درب‌های پشتی نیز توسط هکرهای مخرب کشف و استفاده می‌شود.

به گزارش بی بی سی، در ماه دسامبر، استرالیا قوانینی را تصویب كرد كه شركت‌های فناوری را مجبور می‌كند تا به سازمان‌های اجرای قانون كمك كنند و به ارتباطات رمزگذاری شده مجرمان مظنون به صورت قانونی در جهان دسترسی داشته باشند.

در ایالات متحده، حامیان حفظ حریم خصوصی در حال فشار آوردن به حكم دادگاه در پرونده رمزگذاری شامل وزارت دادگستری و فیس‌بوك هستند. این حكم سال 2018 تصریح كرد كه FBI نمی‌تواند شبکه اجتماعی را مجبور كند تا از تماس تلفنی رمزگذاری شده در پیام رسان فیس‌بوك استفاده کند. وکلا معتقدند که این حکم پیامدهای مهمی برای پرونده‌های آتی در زمینه حفظ حریم خصوصی و نظارت دولت خواهد داشت.

وزارت امور خارجه آمریكا به درخواست اظهار نظر بلومبرگ درباره این پیمان پاسی ارایه نداده است. فیس‌بوک نیز در این رابطه عبارت زیر را بیان کرد:

“ما به حق مردم اعتقاد داریم كه مکالمه خصوصی را بصورت آنلاین انجام دهند. رمزگذاری به محافظت از حق آنها کمک می‌کند و برای ارزشی که هر روز به بیش از یک میلیارد نفر برای مردم می‌دهیم بسیار ضروری است. ما با تلاش‌های دولت برای ساخت درب‌های پشتی مخالف هستیم زیرا آنها باعث تضعیف حریم خصوصی و امنیت کاربران ما در همه جا می‌شوند. باید به نقشی که اجرای قانون در حفظ امنیت مردم دارد احترام گذاشت. سیاست‌های دولت مانند قانون CLOUD به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا زمانی که درخواست‌های قانونی معتبر را دریافت می‌کنیم، اطلاعات موجود را به شرکت‌ها ارایه دهیم و بدین ترتیب دیگر نیازی به ایجاد درهای پشتی نخواهد بود.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0