اخبار امنیت سایبری

گوگل در حال بررسی پروتکل جدید رمزگذاری اینترنت است

استانداردهای جدید با هدف رمزگذاری رمز‌های عبور، امنیت و حریم خصوصی را در اینترنت بهبود بخشیده‌اند.

وال استریت ژورنال روز یکشنبه گزارش داد که برنامه‌های کاربردی گوگل برای استفاده از یک پروتکل اینترنتی جدید مسائلی را ایجاد کرده‌ است و نگران این هستند که این شرکت مزیت‌های رقابتی ناعادلانه‌ای را برای خود در نظر بگیرد. بازرسان می‌خواهند بدانند كه آیا گوگل نیز از داده‌های جمع آوری شده از طریق پروتكل جدید برای اهداف تجاری استفاده خواهد كرد یا خیر.

این مجله گزارش می‌دهد که بازرسان کمیته قضایی مجلس طی نامه‌ای در تاریخ 13 سپتامبر از گوگل خواسته‌اند تا درباره تصمیم خود در مورد پذیرش یا انجام پروتکل، پاسخی را ارایه دهد.

استاندارد جدید با نام DNS بیش از HTTPS با هدف بهبود حریم شخصی و امنیت اینترنتی، بوسیله رمزگذاری ترافیک، مانع از بروز توانایی هکرها در کلاهبرداری از وب‌سایت‌ها می‌شود. این شرکت قصد دارد در ماه آینده آزمایش پروتکل جدید خود را با کاربران مرورگر کروم آغاز کند.

این روزها حریم خصوصی حامیان زیادی پیدا کرده است و مصرف کنندگان با درک میزان آشنایی شرکت‌ها از حریم شخصی آنها، خواهان حفظ آن هستند. فیس‌بوک هنوز هم با رسوایی “کمبریج آنالیتیکا” دست و پنجه نرم می‌کند، رسوایی که طی آن، شرکتی مستقر در انگلستان، داده‌های متعلق به 87 میلیون نفر را بدون اجازه آنها به دست آورده بود.

اما استاندارد جدید می‌تواند موجب تغییر رقابت در اینترنت شود، زیرا شرکت‌ها از بسیاری از داده‌های ارزشمند کاربران DNS استفاده می‌کنند. این نگرانی باعث می‌شود گوگل مزیت ناعادلانه‌ای را در داده‌های کاربران ایجاد کند.

سخنگوی گوگل بیان کرد: “گوگل هیچ برنامه‌ای برای متمرکز کردن یا تغییر دادن پیش فرض ارایه دهندگان DNS افراد به گوگل ندارد و هر ادعایی مبنی بر اینکه می‌خواهیم به طور متمرکز، DNS رمزگذاری شده را ارایه دهیم، نادرست است.”

رهبران کمیته دادگستری مجلس در حال انجام تحقیقات ضد انحصاری گوگل، و همچنین اپل، آمازون و فیس‌بوک بوده و رقابت در بازارهای آنلاین و اینکه آیا شرکت‌های بزرگ فناوری نیز درگیر این “رفتار ضد رقابتی” هستند یا خیر را بررسی می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0