اخبار امنیت سایبری

افتتاح یک مرکز امنیت سایبری جدید در ترکیه

مرکز ملی واکنش به شرایط اضطراری رایانه ­ای در ترکیه که نهاد اصلی این کشور در حوزه امنیت سایبری محسوب می­ شود، مرکز امنیت و واکنش فوری خود را افتتاح کرد.

این مرکز که در نهاد فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهر آنکارا واقع شده است، متشکل از هکرهای کلاه سفید (هکرهایی که از تخصص خودشان برای پیدا کردن و اصلاح آسیب پذیری‌ها استفاده می‌کنند و نه سوءاستفاده از آن ها) و افسران اطلاعاتی است. همچنین در این مرکز، از نیروی پلیس برای انجام هماهنگی بین شعبه‌های مختلف مراکز اعمال قانون استفاده شده است. به گفته مقام­ ها، در این مرکز برای واکنش فوری به تهدیدهای سایبری از نرم‌افزاری که در خود این کشور توسعه یافته استفاده می‌شود.

افتتاح یک مرکز امنیت سایبری جدید در ترکیهدر سال قبل، کشور ترکیه تبدیل به یکی از اهداف مهم حملات سایبری از سراسر جهان شد. پس از آن که این کشور هدف حملاتی مهم قرار گرفت، گام‌های قابل توجهی را در زمینه امنیت سایبری خود برداشت. در ماه اکتبر، حمله محروم ­سازی از سرویس که بر ضد ترک تلکام، بزرگ ترین اپراتور این شرکت صورت گرفت منجر به اختلال در دسترسی به اینترنت در سراسر این کشور شد.

در دهه گذشته، چندین حمله سایبری دیگر هم اتفاق افتاد. هکرهای بین­ المللی سال ها است تهدیدهایی را ایجاد کرده و در سال‌های 2011 و 2012 ترکیه را هدف حملات مخرب خود قرار دادند. این گروه‌ها حملاتی را اجرا کردند که نهاد ناظر بر اینترنت کشور ترکیه (نهاد نظارت بر ارتباطات و ارتباطات دور برد یا TİB) را هدف قرار داده بود ولی در نهایت به دلیل تمهیدهای امنیتی که از قبل پیاده ­سازی شده بود، با شکست روبرو شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0