اخبار امنیت سایبری

پولشویی توسط یکی از صرافی‌های بیت‌کوین

Rossen Iossifov، هفدهمین متهمی که در یک کلاهبرداری حراجی آنلاین، بیش از 900 آمریکایی را قربانی حملات خود کرده و مالک یکی از صرافی های دیجیتالی بیت کوین بود، پس از سه هفته محاکمه توسط یک دادگاه عالی در شهر فرانکفورت آلمان، متهم به اخاذی و پولشویی شد.

Iossifov مالک صرافی دیجیتال “RG Coins” بود که در کشور بلغارستان قرار داشت. اسناد و شواهد به دست آمده از دادگاه نشان می‌دهد که او یک طرح پولشویی را برای ارایه خدمات به مجرمان مستقر در رومانی راه اندازی کرده بود. این طرح، شامل فروش کالاهایی در فضای مجازی بوده است که هرگز وجود خارجی نداشتند. آنها آمریکایی‌ ها را هدف حملات کلاهبرداری شان قرار داده و برای هر چه طبیعی تر جلوه دادن ترفندهای فریب شان اقدام به بیان داستان‌ های احساسی دروغین می کردند.

اعضای این طرح، حساب‌ های جعلی با هویت شهروندان آمریکایی را در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده و برای تبلیغ و برقراری ارتباط با قربانیان، از این حساب‌ های کاربری استفاده می‌نمودند. این کلاهبرداران برای معتبر به نظر رسیدن خریدهای صورت گرفته، صورتحساب‌ های جعلی که با نشان تجاری شرکت‌ های بزرگ طراحی شده بودند را برای آمریکاییان فریب خورده ارسال می‌کردند. همچنین مراکز تماسی را هم به عنوان بخش پشتیبانی ایجاد کرده بودند تا از این طریق بتوانند به پاسخگویی به سؤال ها و رفع نگرانی های خریداران در خصوص تبلیغات شان استفاده کنند.

در این طرح، میلیون‌ها دلار پول توسط Iossifov پولشویی شده که او این ارزهای دیجیتال را به ارز فیات محلی تبدیل کرده است. بر اساس شواهد مطرح شده در دادگاه، وی در یک مدت زمان دو سال و نیمه از طریق همکاری با چهار عضو دیگر این مجموعه، بیش از 4.9 میلیون دلار بیت‌کوین را مبادله کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده که: «اعضای رومانیایی این طرح برای کالاهای گران قیمت (معمولاً خودرو) که وجود خارجی نداشتند، تبلیغاتی دروغین در وب سایت‌های حراجی و فروشگاه‌های آنلاینی همچون Craigslist و eBay منتشر می کردند. آنها با سرهم کردن داستان‌های فریبنده ای مثل بازی کردن نقش یک نظامی که نیاز به فروش آیتم تبلیغ شده دارد، کاربران آمریکایی را تشویق می کردند تا برای آنها پول واریز کنند».

 

منبع: infosecurity-magazine

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0