اخبار امنیت سایبری

تهدیدات تازه برای شهر‌های هوشمند

تاثیر پهپاد‌ها بر امنیت و سلامت عمومی جوامع

یکی از نگرانی‌های مهم اداره کنندگان شهر‌های هوشمند این است که چطور می‌توانند امنیت سایبری جوامع‌شان را در مقابل حجم عظیمی از تهدیدات به‌روز شده، تامین کنند. ایمن‌سازی شهر‌های هوشمند با وجود دستگاه‌های IOT و افراد کلاهبرداری که به‌راحتی و در هر نقطه از دنیا می‌توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند، به تلاشی مستمر و هوشیارانه نیاز دارد. متاسفانه، با به‌روز شدن دائمی تهدیدات، این نگرانی‌ها نیز همیشه وجود خواهند داشت. یکی از این تهدیدات تازه، استفاده از پهپاد‌ است. ورود به حریم شخصی افراد، نقل و انتقال کالاهای قاچاق یا محموله‌های خطرناک و کشنده، از جمله کارهایی است که افراد شرور به کمک پهپاد‌ها انجام می‌دهند.

امنیت فیزیکی و سایبری دو روی یک سکه هستند. با وجود شبکه‌های پیشرفته‌تر و تکنولوژی‌های مرتبط و مستقل شهر‌های آینده، اداره کنندگان این شهر‌ها باید همانقدر که به امنیت سایبری اهمیت می‌دهند به امنیت فیزیکی جامعه نیز توجه کنند.

در سال 2017، صنعت پهپاد‌ بیش از 1 میلیارد دلار فروش داشت. با وجود این میزان رشد در فروش پهپاد‌ها، برنامه‌ریزان امنیتی باید چالش امنیت شهر‌های هوشمند را بر‌خلاف گذشته، چالشی 3 بعدی در نظر بگیرند.

خبر خوب این است که امکان ایجاد یک امنیت فیزیکی و سایبری یکپارچه وجود دارد، اما این امر، به الگو‌یی فراتر از الگو‌های 2 بعدی حال حاضر نیازمند است.

از جنبه‌های مثبت استفاده از پهپاد‌ها می‌توان به گسترش یا سرعت بخشیدن به خدمات و کاهش هزینه‌های شهری اشاره کرد. به عنوان نمونه، پهپاد‌ها برای کمک به آتش‌نشان‌ها، شناسایی علت وقوع حوادث، پیدا کردن مجرمین و یا افراد گمشده، می‌توانند گزینه مناسبی باشند.

در حالیکه NASA و FAA در پی استفاده از پهپاد‌ها برای مقاصد فضایی هستند، شهر‌های هوشمند نیز می‌توانند از آن‌ها برای اهداف امنیتی بهره ببرند. زیر‌بنای امنیتی شهر با کمک تجهیزاتی مانند پهپاد قادر خواهد بود آسمان شهر را رصد کرده و از ورود هر‌گونه هواپیما یا وسایل پرنده نا‌شناخته به محدوده شهر، جلوگیری کند. این مثال تنها یکی از چند مورد استفاده از پهپاد‌ها در حفظ امنیت شهر‌ها است. به این ترتیب، با پیشرفت روز‌افزون تهدیدات سایبری و فیزیکی، نا‌گزیر تجهیزات امنیتی نیز باید پیشرفته‌تر شوند، و پهپاد از جمله این ابزار‌های پیشرفته امنیتی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0