مقالات امنیت سایبری

تربیت نسل آینده رهبران امنیت سایبری

امروزه در بحث امنیت سایبری، اهمیت استفاده از ابزار‌های امنیتی مناسب موضوعی انکار نا‌پذیر است. اما مهم‌تر از آن، به خدمت گرفتن افراد متخصص و کاردانی است که بتوانند از این ابزار‌ها به‌درستی استفاده کنند. در حال حاضر، بیش از 300 هزار موقعیت شغلی در زمینه امنیت سایبری، تنها برای ایالات متحده وجود دارد، اما پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2021، این رقم به 3.5 میلیون شغل افزایش پیدا کند.

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که بیش از 70 درصد از کارکنان حوزه امنیت سایبری بر این باورند که سازمان‌ها نیروی کار یا منابع لازم برای بررسی کلیه تهدیدات سایبری را در اختیار ندارند. با توجه به پیچیده‌تر شدن حملات سایبری، رهبران کسب‌و‌کار‌ها برای تربیت مدیران امنیتی لایق، باید توجه خود را روی مواردی متمرکز کنند که قادر به کنترل آن‌ها باشند.

تمام راه حل‌های امنیتی یکسان نیستند؛ برخی از راه حل‌ها تاثیر موثر‌تری دارند، اما زمانی‌که به‌دنبال یک ابزار امنیتی مناسب برای سازمان‌تان هستید، باید ابتدا موضوع مورد چالش سازمان را مشخص کنید.

در حال حاضر بیشتر سازمان‌ها توجه خود را روی ابزار استراتژیک SOAR معطوف کرده‌اند. این استراتژی شامل تحلیل نقاط قوت (Strengths)، فرصت‌ها (Opportunities)، خواسته‌ها و آرزوها (Aspirations) و نتایج مورد انتظار (Results) است. استراتژی SOAR با در کنار هم قرار دادن ابزار‌ها و تهدیدات پیش‌رو، چشم‌اندازی متمرکز از محیط را به سازمان ارائه می‌دهد.

این استراتژی به تیم امنیتی کمک می‌کند تا قدرت انسان و ماشین را به‌طور هم‌زمان گسترش دهد. به این ترتیب، تیم امنیت سایبری قادر خواهد بود تا به‌صورت خودکار، روند نابودی تهدیدات کوچک را پیش برده و بدون فشار مضاعف بر پرسنل، بررسی‌ها و تحقیقات لازم روی تهدیدات بزرگتر را به انجام برساند.

 

خواندن این مطلب هم پیشنهاد می شود: راهکارهای رایگان برای ترویج فرهنگ امنیت سایبری در سازمان­ ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0