اخبار امنیت سایبری

چالش‌های پیش‌روی امنیت سایبری مهم‌ در سال 2019

محققان حوزه امنیت سایبری و صاحبان کسب‌و‌کار‌ها از همین الان به دنبال شناسایی حملات و تهدیداتی هستند که امکان دارد در سال 2019، دنیای امنیت سایبری را تحت تاثیر قرار دهد.

چالش‌های امنیت سایبری و تهدیدات امنیت سایبری در حال حاضر یکی از مواردیست که شرکت ها و سازمان ها با آن درگیر هستند.

با توجه به اینکه تنها دو ماه تا انتهای سال 2018 باقی مانده، محققان حوزه امنیت سایبری و صاحبان کسب‌و‌کار‌ها از همین الان به دنبال شناسایی حملات و تهدیداتی هستند که امکان دارد در سال 2019، دنیای امنیت سایبری را تحت تاثیر قرار دهد.

ایان کیلپاتری، مدیر برنامه‌ریزی و کنترل پروژه Nuvias Group، به بخشی از تهدیدات و خطرات سایبری‌ که ممکن است در سال 2019 چالش‌برانگیز باشد اشاره کرده که در ادامه این مطالب به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

چالش‌های امنیت سایبری

در اینجا به چند مورد از چالش‌های امنیت سایبری اشاره میکنیم:

1. افزایش جرایم سایبری، جاسوسی و خرابکاری از سوی کشور‌های سرکش

طی سال 2019، در نتیجه عدم بر‌خورد قاطعانه دولت‌ها، جوامع جهانی و سازمان ملل،‌ جرایم سایبری، جاسوسی و خرابکاری‌های گروه‌های هکری تحت حمایت حکومت‌های سرکش همچنان ادامه پیدا کرده و بر وسعت آن افزوده خواهد شد. شمار زیادی از سازمان‌ها ساختار مناسب برای مقابله با این حملات را در اختیار ندارند. در چنین شرایطی، تیم‌های امنیت سایبری باید به تکنیک‌های شناسایی نقض داده تکیه کنند.

2. نا‌امنی فناوری ابری

نا‌امنی فناوری ابری از سال 2018 آغاز شد و متاسفانه تا سال 2019 ادامه پیدا خواهد کرد. هم‌زمان با تولید و استقرار حجم عظیم داده در بخش‌های مختلف سازمان‌ها، تامین امنیت آن‌ها نیز با چالش‌های متعددی رو‌به‌رو خواهد شد. با وجود آگاه‌سازی مداوم در رابطه با حملات نقض داده، هنوز تعداد قابل‌توجهی از سازمان‌ها نتوانسته‌اند امنیت مناسب و قدرتمندی را برای تمامی داده‌های ذخیره شده خود در فضای ابری فراهم کنند.

3. رمز‌های عبور تک عاملی (Single factor passwords)

رمز‌های عبور تک عاملی ساده‌ترین راه ورود به سیستم و ابزاری مناسب برای حمله هکر‌ها هستند. با وجود کم هزینه‌تر بودن احراز هویت چند مرحله‌ای، هنوز بخش اعظمی از سازمان‌ها همچنان از رمز‌های عبور ساده استفاده می‌کنند. متاسفانه سرقت رمز عبور و جرایم وابسته به آن در سال 2019 به طور روزانه اتفاق خواهد افتاد.

4. بدافزار

باج افزار، ماینینگ ارز‌های دیجیتال، تروجان‌های بانکی و فیلتر‌های VPN از جمله چالش‌های بد‌افزاری مهمی هستند که همچنان کسب‌و‌کار‌ها و مصرف‌کنندگان را در سال 2019 مورد تهدید قرار می‌دهد. در سال جدید شاهد ظهور بد‌افزار‌های پیچیده‌تری خواهیم بود. آنتی‌ویروس‌های قدیمی دیگر امنیت مورد انتظار ما را بر‌آورده نخواهند کرد. راه حل‌هایی که مستقیماً بد‌افزارها را هدف قرار می‌دهند، بیش از پیش مورد نیاز سازمان‌ها خواهند بود.

5. اینترنت اشیا (IoT)

در سال 2019 رشد چالش‌های امنیتی در حوزه IoT قابل توجه خواهد بود. بهره‌گیری سازمان‌ها از تکنولوژی IoT بدون در نظر گرفتن خطرات امنیتی آن، افزایش پیدا خواهد کرد. در نتیجه افزایش استفاده از IoT، بخش‌هایی که تا پیش از این ایمن بودند با تهدیدات تازه‌ای رو‌به‌رو خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0