مقالات امنیت سایبری

در صورت هک شدن بانکتان چگونه می‌توانید از اطلاعات شخصی خود محافظت کنید

اتفاقاتی مانند رخنه امنیتی اخیر بانک Capital One یا هک گسترده مرکز اعتبارسنجی Equifax در سال 2017، حس آسیب‌پذیری و نا‌امنی را برای سایرین به وجود می‌آورد. اما باید این نکته را در نظر گرفت که به خطر افتادن حساب‌های کاربری فیس‌بوک یا توییتر با قربانی حملات هکری شدن یک موسسه مالی، قابل مقایسه نیست.

برای افتتاح حساب‌ بانکی، برخی از اطلاعات شخصی مانند کد ملی و شماره کارت اعتباری، محل زندگی و سوابق مالی ما در سیستم بانک ثبت و ذخیره می‌شود.

هنگامی که شخصی تمام اطلاعات خصوصی شما را در اختیار دارد، طبیعی است که احساس کنید هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید تا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید. اما موارد زیادی وجود دارد که می توانید اطمینان حاصل کنید که اعتبار، هویت و حساب‌های آنلاین شما همچنان دست نخورده و امن هستند.

نخستین قدم برای اطمینان از امن بودن حساب بانکی، استعلام گیری است. شما می‌توانید با استفاده از این سرویس، نسبت به وضعیت حساب خود مطلع شده و به سرعت جلوی پیشرفت هرگونه فعالیت مجرمانه را گرفته و حساب خود را مسدود کنید.

 استفاده از یک رمزعبور منحصربه‌فرد و قوی برای هر حساب آنلاینی که در اختیار دارید، راهی آسان برای اطمینان از جلوگیری از دسترسی افراد به حساب‌های آنلاین شما خواهد بود. بنابراین، به جای استفاده چند باره از یک رمز عبور، با کمک نرم‌افزار مدیریت رمز عبور (Password manager) اطلاعات ورود به سایت خود را به صورت خودکار ایجاد، ذخیره و تکمیل کنید.

مهمترین اقدام پس از اعلام هک یا نقض این است که منتظر نمانید تا به شما راهکاری داده شود، بلکه باید خودتان به فکر انجام کاری باشید. فعال باشید، زیرا اطلاعات شما و آینده مالی شماست که در معرض خطر قرار گرفته و کسی جز بیشتر از خودتان به فکر تامین امنیت آنها نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0