مقالات امنیت سایبری

عدم رعایت چه نکاتی باعث بروز حملات سایبری می‌شود؟

آیا فکر می‌کنید از خطر حملات سایبری ایمن هستید؟

بسیاری از افراد این‌گونه فکر می‌کنند. به اعتقاد این افراد از آنجاییکه اطلاعات آن‌ها به کار هکر‌ها نمی‌آید، پس در برابر حملات سایبری ایمن هستند. اما اکثراً اشتباه فکر می‌کنند.

حقیقت این است که حتی سازمان‌های کوچک نیز از حملات سایبری در امان نیستند. در واقع، تعداد حمله به سازمان‌های کوچک نه تنها کم نیست، بلکه بسیار هم رایج است. به همین ترتیب، اشخاص نیز به صورت 100% از تهدیدات اینترنتی ایمن نیستند. بررسی‌ها نشان داده که 20% از حملات سایبری متوجه اشخاص است.

دلایلی وجود دارد که افراد را به قربانیان هدف هکر‌ها تبدیل می‌کند. در ادامه این مطلب مواردی ذکر خواهد شد که در صورت عدم رعایت توسط کاربران باعث جلب توجه هکر‌ها می‌شود.

1. اعتماد به نرم‌افزار‌های امنیتی پیش‌فرض

پیشگیری بهتر از درمان است. همیشه جلوگیری از وقوع یک حمله سایبری از اتکا به سیستم‌های بازیابی نه چندان کار‌آمد بهتر بوده است. از سوی دیگر،‌ ممانعت از رخ داد چنین حملاتی در طولانی مدت باعث کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

حملات سایبری

2. عدم به‌روز رسانی

معمولاً نسخه‌های به‌روز رسانی در زمان‌های مختلفی منتشر شده و سرعت عملکرد سیستم شما را کاهش می‌دهند، همین موضوع باعث می‌شود که شما به‌روز رسانی را به تعویق بیاندازید. تعویق در به‌روز رسانی همان چیزی است که هکر‌ها از شما می‌خواهند. نسخه‌های به‌روز رسانی آسیب‌پذیری‌های شناسایی شده را هدف قرار داده و آن‌ها را از بین می‌برند. هکر‌ها از این موضوع باخبر هستند و سعی می‌کنند سیستم‌هایی را که نسخه به‌روز رسانی را نصب نکرده‌اند، شناسایی کنند.

حملات سایبری

3. کلیک روی لینک‌های اتفاقی

حملات فیشینگ با کمک مهندسی اجتماعی و تاکتیک‌های روانشناختی، کاربر را تشویق می‌کنند که روی لینک‌های مخرب کلیک کند. چنین لینک‌هایی می‌توانند حاوی ویروس و یا بد‌افزاری باشند که به سیستم شما آسیب زده و تمامی اطلاعاتتان را به سرقت ببرد.

 حملات سایبری

4. عدم تغییر رمز عبور پیش‌فرض

معمولاً رمز‌های عبور پیش‌فرض برای تمام دستگاه‌ها و نرم‌افزار‌ها یکسان و یا شبیه به هم است. هکر‌ها می‌توانند به راحتی رمز پیش‌فرض را حدس زده و از آن برای حمله به اهداف مورد‌ نظرشان استفاده کنند.

حملات سایبری

5. اتصال به وای‌فای عمومی

آیا تا به حال از اینترنت وای‌فای یک کافی‌شاپ استفاده کرده‌اید؟ در صورت مثبت بودن جواب، باید بدانید که شما خود را در معرض حمله مرد میانی (Man in the middle) قرار داده‌اید. در این حمله، هکر آسیب‌پذیری‌های یک شبکه رمزگذاری نشده را هدف قرار می‌دهد. آن‌ها همچنین به کمک این حمله قادر خواهند بود به جزییات حساب بانکی شما دسترسی پیدا کرده و با کمک آن به صورت آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنند.

حملات سایبری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سبد خرید
  • هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
0